søndag 6. september 2015

Refleksjonsnotat



Startet i dag tirsdag 1.September, igjen på skolebenken. Jeg tok PPU studiet over to år fra 2007-2009.
Og YFL 2011-2013. Studiene jeg har tatt har vært pÃ¥ HIOA, jeg har trives som student pÃ¥ Kjeller,
derfor var valget enkelt når jeg fikk opplysningene og mulighetene til å starte på nytt studie som heter anvendelse av ny teknologi i læringsarbeid.




Jeg hadde forventninger og så for meg ett studie med mange lærerkollegier, men det viste seg å kun være en gruppe på totalt syv elever, første inntrykket ble litt "tamt" men etter en stund så jeg bare positivt på dette.
Medstudentene har ulik erfaring og kompetanse, noe vi alle helt sikkert kan dra nytte av på ulike måter.




Undervisningen første dag handlet om presentasjon, bli kjent med hverandre, vi ble orientert om innhold og forpliktelser for innlevering av oppgaver, pensumliste, og vi fikk en presentasjon av trede skanning med printer, i tillegg en presentasjon over Lego mindstorms, som jeg kjenner fra YFL studiet.











Videre ble vi utfordret til Ã¥ opprette blogg, noe som jeg nok vil bruker mye tid pÃ¥ kontra andre studenter, fordi min interesse for IT er noe laber. Det positive er at jeg nÃ¥ blir tvunget til Ã¥ jobbe med pc, som jeg igjen har nytte av senere.


Dag to, startet med blogg og Wikispaces samt informasjon over alle muligheter som ligger på nett. Runar presenterte et program som heter second life, dette programmet kjenner jeg til fra tidligere fordi jeg har en kollega som har jobbet sammen med Runar i henhold til second life.


alle studentene la frem sine ideer pÃ¥ hvilket tema som de enkelte ønsket Ã¥ jobbe med, for min del er utstyret som vÃ¥r skole har handlet for 1,2 Mill fra Festo mitt ønske Ã¥ fordype meg i. Det gjelder da programmering, PLS styring og den totale virkemÃ¥ten for dette utstyret.

1 kommentar:

  1. Blir spennende å følge med på utviklingen videre Vidar.

    SvarSlett