søndag 20. september 2015

Simulering


En av oppgavene til ATEKO15 gruppa, er å se på bruk av simuleringsutstyr. I bloggen vil jeg ta for meg min egen Bachelor oppgave fra YFL, der gruppen jeg studerte med, skrev om simulering i sammenføyningsfaget, noe jeg synes er relevant for oppgaven, teksten under er hentet fra bachelor oppgaven

Derom undervisning i skolen skal utvikles og fornyes i tråd med teknologien, og effektiviseres som ute i bransjen, bør skolen og se på nye undervisningsmetoder. Vi mener simuleringsmaskin, cnc maskiner, tegneprogram og programmering av ulike styringer er viktig undervisning, for elevene i norsk skole.

Videre har jeg tatt bilder i simmuleringsrommet fra maritim avdeling på Færder vgs.


Øve – simulere – perfeksjonere

Virtual Welding

Fremtidens sveiseopplæring er her: Virtual Welding. Kursdeltakerne lærer å sveise under virkelighetsnære forhold med ergonomisk utformet brenner, normale arbeidsemner og justerbare sveiseparametere. Både lysbuen med realistisk sveiselyd og sveisesømmen som oppstår, er virtuelle. Virtual Welding er realistisk læring med simulator økonomisk,

Trygt og renslig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar