En av oppgavene til ATEKO15 gruppa, er å se på bruk av simuleringsutstyr.
I bloggen vil jeg ta for meg min egen Bachelor oppgave fra YFL, der gruppen jeg
studerte med, skrev om simulering i sammenføyningsfaget, noe jeg synes er
relevant for oppgaven, teksten under er hentet fra bachelor oppgaven
Derom undervisning i skolen skal utvikles og fornyes i tråd
med teknologien, og effektiviseres som ute i bransjen, bør skolen og se på nye
undervisningsmetoder. Vi mener simuleringsmaskin, cnc maskiner, tegneprogram og
programmering av ulike styringer er viktig undervisning, for elevene i norsk
skole.
Videre
har jeg tatt bilder i simmuleringsrommet fra maritim avdeling på Færder vgs.
Øve – simulere – perfeksjonere
Virtual Welding
Fremtidens sveiseopplæring er her: Virtual Welding. Kursdeltakerne
lærer å sveise under virkelighetsnære forhold med ergonomisk utformet brenner,
normale arbeidsemner og justerbare sveiseparametere. BÃ¥de lysbuen med
realistisk sveiselyd og sveisesømmen som oppstår, er virtuelle. Virtual Welding
er realistisk læring med simulator økonomisk,
Trygt og renslig.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar